You Talk Funny!

Discussion in 'Miscellaneous' started by BittenByTheWolfe, Feb 21, 2005.

  1. TTHipFreak

    TTHipFreak Coroner

    Joined:
    May 27, 2005
    Messages:
    2,540
    Likes Received:
    0
    Okay. I gotcha. Hmmm. I could so hear some people from Newfoundland say: "could ya pass mah da fark, bay?" I loooove their accents. I think it totally rocks.

    Although "bay" sounds more like "b'y". First two lines of a Nfld. folk song is "I'se the b'y that catches the fish, and I'se the b'y tha' sails 'er" Sing it really fast.
     
  2. JayneEmilysRealm

    JayneEmilysRealm Judge

    Joined:
    Jun 8, 2005
    Messages:
    5,890
    Likes Received:
    0
    :lol: those lines are friggin' cool!!! Yes, that "bay" I meant that to be pronounced as 'by' actually..

    :lol: I just have to write those lines down :lol: can't stop LMAO
     
  3. Guest

    Guest Guest

    my friends grandma taught us a song and its irish or scottish i can't remember but it goes like this:

    bears eat oats
    and does eat oats
    and little lambs eat ivy
    kid'l eat ivy too
    would you

    or something along those lines.
    but we sing it very fast and the part with kid(as in baby goats) it's supposed to be like kid will but the way you sing it makes it sound like you are saying kiddle

    i don't know if that made sense or not.
     
  4. Woozy

    Woozy Pathologist

    Joined:
    Jan 28, 2005
    Messages:
    1,179
    Likes Received:
    0
    I have a London accent, although I wouldn't say that it's either a posh one or a cockney one which a lot of people seem to assume is how we sound. For my area some people say that I talk poshly, but I would just say that I have good diction (or at least better then a lot of people :lol:)

    I was trying to get my friend to say 'breathe either this or that' (not sure why that phrase but hey :lol:) but instead it came out as 'bereava eiva this or tha' :lol:
     
  5. ford_prefect

    ford_prefect CSI Level Two

    Joined:
    May 14, 2005
    Messages:
    1,713
    Likes Received:
    0
    I love that song. I think it's "mares eat oats" though, not bears. :)
     
  6. Guest

    Guest Guest

    ah you are probably right. we always sung bears but mares makes more sense
     
  7. Guest

    Guest Guest

    I was born and raised in Northern New Jersey, but after nearly 10 years of living in Oklahoma, my accent has softened quite a bit. Mostly the Jersey comes out if I get mad or talk about things from home, like going 'down the shore". I can still do the accent whenever I feel like it.

    My family, all of whom still live in New Jersey say I sound "Okie" or "southern" now.
     
  8. Finch

    Finch Funnier in Enochian Super Moderator

    Joined:
    Jul 30, 2005
    Messages:
    16,852
    Likes Received:
    1
    I'm from western canada..YEAH...anyway..i think a lot of canadians have an "canadian accent" which kind of annoys me because in western canada....we do not sound like people from newfoundland. I sound more american than someone who would say "aboot" instead of "about"..i say "about"....i actually caught myself saying "could y'all pass me a soda?"...first of all...i never say y'all...and secondly..in canada, we have pop and not soda...its the same thing, only called pop instead of soda...anyway...i find myself sounding more american, i say y'all a lot...yeah...western canada is very american....WE LOVE YOU GUYS...anyways...i do not have a 'canadian accent"...
     
  9. brassfan24

    brassfan24 Pathologist

    Joined:
    Aug 15, 2005
    Messages:
    1,085
    Likes Received:
    0
    I'm from Nova Scotia and I don't have an accent. Actually a lot of people think I'm from the south (in the States). But I guess it's because I spent most of my life living in Ontario. I moved back to Nova Scotia last year and I can tell that people hear talk differently than in the rest of the country. Especially my aunt, she's from Newfoundland and she has a heavy Newfie accent. My cousin and I sometimes laugh at some of the things she says cuz they sound sooooo funny. Oh well I've babbled long enough.
     
  10. szmandalove

    szmandalove CSI Level One

    Joined:
    Jul 10, 2005
    Messages:
    916
    Likes Received:
    0
    Hmm, I like to talk in an english accent for fun ^_^
     
  11. Guest

    Guest Guest

    my mom's friend paul just came here from england! i looooove the way he talks.
     
  12. kazzy

    kazzy Head of the Swing Shift

    Joined:
    Aug 31, 2003
    Messages:
    9,795
    Likes Received:
    1
    :lol: LMAO! Seriously, I don't know what english accent is but I know it's so much easier to understand than the american accents. I guess it's much more clearer?
     
  13. Guest

    Guest Guest

    I do that myself, actually. :D
     
  14. Finch

    Finch Funnier in Enochian Super Moderator

    Joined:
    Jul 30, 2005
    Messages:
    16,852
    Likes Received:
    1
    you know what sounds cool? Irish accents. they are so cool....like collin farrel...what a cool guy...Irish accents are awesome...yay
     
  15. CSIgal

    CSIgal Captain

    Joined:
    Jan 18, 2005
    Messages:
    4,066
    Likes Received:
    0
    I love irish accents!!! Collin Farrell sounds sooo sexy!
     

Share This Page